Selasa, 8 Mac 2016

Manisan India: Laddu , Katli , Paan etc.

Assalamualaikum wrt dan Selamat Sejahtera kepada semua.

Korang pernah makan manisan india?

Ataupun korang pernah makan manisan pakistan ?

Kedua-dua manisan ni lebih kurang sama sahaja sebab pakistan dan india ni 1 negara suatu ketika dahulu.

Bagi Afham manisan mereka amat sedap. Lain sesangat dari biskut raya kita. Ye la, nama pun manisan, tapi manis diorang sedap, dan mengenyangkan. Ketagih nak lagi tu ada, tapi boleh kawal.

Afham memang selalu looking forwards la apabila ada kawan-kawan india atau pakistan balik ke negara mereka. Mereka akan bawa balik semula ke Malaysia manisan-manisan yang sedap dan kadang-kadang yang belum pernah Afham rasa.

Antara manisan mereka yang Afham tahu:

Kaju Katli


Kaju Paan


Laddu

Kaju bermaksud kacang gajus.

Katli dan Paan, Afham tak pasti maksud apa, dah tanya tapi kawan-kawan tak bagitau.

Laddu bermaksud bulat sfera.


Nyum....Nyum.... terasa lagi kesedapannya apabila kunyah dalam mulut.
Apabila terkena je lidah, dapat rasa keunikan manis manisannya.
Apabila gigit, fuh..terasa lembut sedap je tekstur ketika gigi menggigit, 
Lain manisan lain rasanya pada deria rasa lidah dan juga gigi.

Sekian sahaja perkongsian dari Afham.

Kalau korang ada kencing manis, berhati-hati.

Anda juga boleh dapatkan tonik ajaib untuk membantu merawat kencing manis anda.

Boleh hubungi Afham.


1 ulasan: